Yaşam
Çevrimiçi Oyunlar Mental Sağlığa Faydalı Olabilir mi?
Birçok araştırmacı, çevrimiçi oyunların, özellikle de çok oyunculu çevrimiçi oyunların, insanlar arasındaki sosyal bağlantıları artırabileceğini ve stresi azaltabileceğini belirtiyor. Bunun yanı sıra, bazı oyunlar öğrenmeyi, problem çözme becerilerini ve yaratıcılığı teşvik edebilir.
Bazı araştırmalar ayrıca, çevrimiçi oyunların depresyon, anksiyete ve diğer zihinsel sağlık sorunlarıyla mücadelede yardımcı olabileceğini öne sürmektedir. Bu tür oyunlar, insanların kendilerini başka bir dünyada veya rolde hayal etmelerine ve gerçek hayattaki sorunlardan uzaklaşmalarına yardımcı olabilir.
Sociological Focus'ta yer alan yakın tarihli bir çalışma, çevrimiçi oyuncular arasındaki sosyal karşılıklı bağlantı ve desteğin öneminin altını çizerek mevcut bilgi birikimini zenginleştiriyor. Araştırma , Texas A&M Üniversitesi Halk Sağlığı Okulu Sağlık Davranışı Bölümü'nden Dr. Tyler Prochnow ve Dr. Megan Patterson ile North Carolina Üniversitesi ve Baylor Üniversitesi'nden meslektaşları tarafından yürütülmüştür . Ekip, bir çevrimiçi oyun platformunun sosyal çerçevesini zamanın iki noktasında araştırmak için sosyal ağ analizi kullandı. Bu çalışmanın amacı, sosyal destek, topluluk duygusu ve depresyon semptomlarının zaman içinde sosyal bağlar üzerindeki etkisini değerlendirmektir.
Araştırma ekibi, bir çevrimiçi futbol simülasyonu oyun sitesinin üyelerinden oluşan bir sosyal ağı analiz ederek, maç sezonunun başında ve sonunda üyelere anket yaptı. Oyunda oyuncular bir futbol takımının baş antrenörü olarak oynuyor ve 10 ay boyunca sitenin diğer üyelerine karşı mücadele ediyor. Üyeler, sitenin forumları, sohbet ve doğrudan mesajlaşma yetenekleri aracılığıyla birbirleriyle doğrudan iletişim kurabilirler.
Prochnow, "Bu çevrimiçi ortamlar aracılığıyla oluşturulan topluluk oluşturma ve gayri resmi ilişkileri sergilemek istedik. Çoğu insan çevrimiçi oyun yoluyla bir topluluk, destek ve rahatlık duygusu hissediyor ve benc günümüzün dijital çağında ruh sağlığını iyileştirmek için bu bağlantıları ölçmek ve onları desteklemek için daha iyi bir iş yapmamız gerekiyor." dedi.
Ankete başlangıçta 37, sonunda ise 40 kişi yanıt vermiş ve her iki örneklemde de 30'ar üye temsil edilmiştir. Araştırmacılar yaş, cinsiyet ve diğer demografik faktörlerin yanı sıra üyelerin oyun sitesinde ve diğer video oyunlarını oynayarak geçirdikleri saat sayısı hakkında veri topladı. Üyeler ayrıca depresif semptomlar ve sorunlar hakkında biriyle konuşma yeteneği algısı hakkındaki anket maddelerini de yanıtladılar. Araştırmacılar ayrıca üyelerden gerçek hayatta ve oyun sitesinde önemli yaşam meseleleri hakkında konuştukları kişileri listelemelerini istedi.
Araştırmalar, sosyal ağların gücü ile depresyon arasında korelasyonlar buldu ve daha güçlü sosyal ağlar insanlara destek bulmak için daha fazla fırsat veriyor. Çevrimiçi oyunlarda bulunanlar gibi gayri resmi sosyal ağlar, stresörlerle başa çıkmada ve kaygı veya depresyon için resmi yardım aramada çok önemli bir rol oynayabilir. Bu, insanların sıkıntılı zamanlarda yardım için sosyal ağlara başvurduklarını gösteren araştırma bulgusuyla birleştiğinde, bu çalışmanın alaka düzeyine katkıda bulunuyor.
Çalışma, sosyal desteğin, topluluk duygusunun ve depresif semptomların, oyunun sosyal yapısında zaman içinde meydana gelen değişikliklerde rol oynadığını buldu. Araştırmacılar, çevrimiçi olarak daha fazla sosyal destek bildiren ve daha az gerçek yaşam desteği bildiren kişilerin diğer üyelere ulaşma olasılığının daha yüksek olduğunu gözlemledi. Ayrıca iletişim bağlarının, iletişim karşılıklı veya geçişli olduğunda (üç kişilik grupları veya kümeleri içeren) oluşma olasılığının daha yüksek olduğunu bulmuşlardır. Ayrıca sitede daha fazla zaman geçiren oyuncuların iletişim bağlarının olma olasılığı daha yüksekti.
Araştırmacılar ayrıca, daha büyük bir topluluk duygusu hissettiklerini ve sitenin bir parçası olmaya değer verdiklerini bildiren üyelerin, zaman içinde iletişim bağları kurma olasılıklarının daha yüksek olduğunu bulmuşlardır. Bağlanma olasılıklarının daha yüksek olmasının yanı sıra, bu üyeler gerçek hayattaki sorunlar hakkında sohbet ederken kendilerini daha rahat hissedebilirler. Bu, çevrimiçi oyun sitelerinde bir topluluk duygusunun önemine işaret eder; ancak çevrimiçi topluluklar, sitelerin siyasi ve ideolojik yankı odaları olarak hizmet verme potansiyeli gibi bazı olumsuzluklar taşıyabilir.
Çalışma, daha az gerçek yaşam desteğine sahip üyelerin iletişim bağları kurma olasılıklarının daha yüksek olmasına rağmen, daha fazla depresif semptom bildirenlerin zaman içinde iletişim bağları gönderme olasılıklarının daha düşük olduğunu belirtti. Bu, depresif belirtiler yaşayan üyeler için tele sağlık ruh sağlığı hizmeti seçenekleri de dahil olmak üzere daha resmi bir desteğe ihtiyaç olduğunu gösterebilir.
Bu çalışmanın bulguları, ruh sağlığı, sosyal destek ve çevrimiçi oyun oynama arasındaki bağlantılara ilişkin mevcut araştırmaları desteklemekte ve bu alanlardaki karmaşık ilişkilere yönelik daha fazla araştırma yapılması gerektiğine işaret etmektedir. Bu alanlar ve etkileşimleri hakkında daha fazla araştırma, sosyal olarak izole edilmiş topluluklar ve COVID-19 salgınının erken aşamaları gibi sosyal olarak izole edilmiş zamanlarda yaşayan popülasyonlar için sosyal bağlantıyı ve ruh sağlığını iyileştirmeye yönelik müdahaleleri bilgilendirmeye yardımcı olabilir.
Tabii ki, her şeyin aşırısı zararlı olabilir ve bazı insanlar için çevrimiçi oyunlar bağımlılık yapıcı olabilir. Ancak, doğru şekilde kullanıldığında, çevrimiçi oyunlar insanlar için faydalı olabilir ve zihinsel sağlık sorunlarıyla mücadelede yardımcı olabilir.
Makale:tandfonline.com